Saturday 10 December 2011

Latihan Penulisan

 
     KERACUNAN MAKANAN

PANTAI REMIS, 22 FEBRUARI Seramai 20 orang murid Sekolah Kebangsaan Kampung Selamat telah                        keracunan makanan. Mereka telah dihantar ke Pusat Kesihatan Pantai Remis untuk mendapatkan rawatan oleh guru-guru sekolah berkenaan. Kejadian ini mula berlaku pada pukul 11.30 pagi, selepas waktu rehat.
Kejadian ini telah                           oleh guru yang bertugas pada minggu tersebut iaitu Puan Hajah Saleha binti Puteh.

Kejadian ini kemungkinan besar berlaku                        daripada nasi lemak yang dijual di kantin sekolah. Kebanyakan murid yang memilih menu tersebut telah                               sakit perut dan muntah-muntah. Seramai lapan orang murid mengalami sakit perut yang serius.
   
    Pihak sekolah telah mengambil                            pantas dengan membawa murid-murid yang keracunan makanan untuk mendapatkan rawatan. Pihak pengusaha kantin pula                      meneruskan aktiviti jualan makanan pada hari tersebut. Pihak Pejabat Pelajaran Daerah Manjung juga telah dimaklumkan tentang kejadian ini.

Sehingga pukul 4.00 petang, seramai dua belas orang murid telah dihantar ke Hospital Seri Manjung untuk mendapatkan                    selanjutnya. Keadaan mereka pada ketika ini agak stabil. Sementara itu murid-murid yang lain telah dibenarkan pulang. Pihak Pusat Kesihatan Pantai Remis telah                           semua murid ini telah mengalami keracunan makanan.

Pihak Pusat Kesihatan Pantai Remis telah datang melawat kantin sekolah berkenaan. Kantin sekolah diarahkan tutup                          . Pengusaha kantin itu telah diminta untuk membersihkan kawasan kantin dan sentiasa mematuhi peraturan yang telah ditetapkan. Kantin sekolah hanya akan                         sekiranya pihak Pusat Kesihatan berpuas hati dengan tahap kebersihan kantin tersebut.


disedari

tindakan

mengalami

rawatan

serta-merta

mengesahkan

mengalami

dibuka

akibat

dilarang

No comments:

Post a Comment